Скарбничка школяра


Чупрій В., 5 клас
Як виникли дроби
В Математичному царстві дружно жили натуральні числа. Серед них вірними друзями були числа 1 і 2. Одного разу між ними виникла суперечка, вони не змогли поділити  між собою одне яблуко. І пішли вони до цариці Математики та їх вислухала і помирила, розділивши яблуко навпіл. Вона сказала: «Щоб між вами більше ніколи не було сварок, ви завжди стоятимете разом, коли треба буде позначити половину числа». Віднині ви утворюватимете дріб одна друга. І в інших друзів, якщо були такі випадки, то вони брали з них приклад. І так утворилися дробові числа. Пізніше Математика їх так і назвала. Те число, що стоїть під рискою дробу – Знаменник, а те, що над рискою – Чисельник. І ще вона їх розділила на правильні та неправильні. Якщо Чисельник більший від Знаменника, то це неправильний дріб, а якщо Чисельник менший від Знаменника – правильний. Ось так і виникли дроби.


Лукаш А., 5 клас
Правильні і неправильні дроби
У країні Математика жили собі дроби. Всі вони були різні та кумедні. В одних голова була велика, а ноги маленькі, в інших – навпаки. Між ними виникла суперечка: хто з них розумніший? Щоб помиритися вони пішли до цариці Математики, щоб та їм допомогла. Цариця сказала: «Для мене ви всі розумні та важливі, я вас поділю на правильні і неправильні дроби, щоб ви не сварилися. Дріб, у якого голова більша за ноги буде неправильним, а дріб у якого все навпаки – правильний».
Вони були дуже раді, що цариця Математика допомогла їм. Так у Математиці з’явилися правильні і неправильні дроби.





Кравцов А., 5 клас
Лисичка-розумниця

Жили собі дід та баба. Спекла баба колобок та поклала його на підвіконня, щоб охолов. А він лежав-лежав та й покотився. Котися, котиться собі по лісі, а на зустріч йому Лисиця, Вовк і Ведмідь. Схопили його і почали сперечатися. Кому ж дістанеться колобок? Лисичка каже: «Колобок один, а нас троє. Його можна розділити на три рівні частини і кожному дістанеться одна третя». Вовк здивувався: «Звідки ти це знаєш?» Лисиця не задумуючись відповіла: «Я ходжу на уроки математики у лісовій школі і знаю, якщо дія ділення не виконується над натуральними числами, то в результаті утворюється дріб».
Верескун Д., 5 клас
Як виникли дроби?

У царстві чарівної Математики жили різні натуральні числа: одноцифрові, двоцифрові, трицифрові тощо. Одного разу вони між собою посварилися, бо не поділили увагу Королеви. Тоді Королева їх поселила на різні поверхи у двоповерховому будинку. Ті, що жили в низу вона назвала знаменниками, а зверху – чисельниками. З’явилися числа, що стали називатися дробовими.








Овдієнко О., 5 клас
Як утворився Дріб?
На планеті Кенко у країна Математика жили були натуральні числа. Одного разу друзі Сімка і П’ятірка пішли до лісу, прогулюючись, вони натрапили на дивовижну гілку, яка їм дуже сподобалася. Але вона була одна і вони ніяк не могли її розділити. Тоді друзі пішли до своєї Королеви. Королева подумала і сказала: «Так як ви великі друзі, то ви тепер завжди будете разом і утворите нове число, яке ми назвемо дріб. Ти, П’ятірка, станеш зверху гілки, а ти, Сімка, – знизу». Друзі були дуже раді рішенню Королеви і інші числа почали брати з них приклад. Так утворився Дріб.



Сивоглаз С., 5 клас
Дріб

Жили собі два ворога у казковому місті. Їх звали Чисельник і Знаменник. Одного разу вони дуже посперечалися і пішли до цариці міста – Математики. Вона їм сказала: «Я вас поставлю разом». Вони не згодилися і сказали: «Ми все рівно будемо битися». Потім вона сказала: «Ти, Чисельник, будеш стояти зверху, а ти, Знаменник, – знизу». Знаменник говорить: «Цей гіпопотам мене задавить». А Чисельник йому у відповідь: «Це ще потрібно подивитись, хто із нас гіпопотам». «Ні, перестаньте», – сказала цариця Математики, – «Я між вами поставлю риску дробу, от і будете називатися Дробами». З тих пір вони стали нерозлучними. 


                   Дробовий край                                     Чупрій К., учениця 5 класу
Є одна країна, назва якої,  непроста.
А правителькою країни Математика була.
І було в країні місто з назвою Дробовий край.
В місті всі жили спокійно й дружно.
Лиш одного разу несподівано біда прийшла.
Дроби – жителі країни сваритись почали.
Сварка полягала в тім:
Хто з них правильний та правий.
Це тривало не хвилину, не годину і не три,
Це тривало більше року
І терпіть не було сил.
Тут один із дробів так сказав:
-         Доки ж сварка ця триватиме.
-         Доки будем ми запеклі вороги?
Тож настала та година, коли треба дробів розсудить.
Треба їм до Математики сходить.
І  пішли тоді всі дроби до цариці,
Щоб почути вирок свій.
Прийшли і відразу розповідати почали.
Що і як , і як чинити треба в ситуації такій.
Та цариця, вислухавши всіх уважно, промовила до них:
-         Дріб, у якого чисельник більший за знаменник, або дорівнює йому – неправильний. Дріб, у якого чисельник менший за знаменник, - правильний.
І понині в цій країні ладять жителі її,
Бо розсудлива цариця раду дасть усім.

Звичайні дроби
Гаргалик О., учениця 5 класу
Закінчилися уроки. Іринка швидко зібрала свої речі і підтюпцем побігла додому. Вона знала, що сьогодні приїздить її тато з відрядження, тому потрібно допомогти мамі підготувати святкову вечерю.
Іринка зайшла в дім, швидко переодяглася і побігла до мами на кухню, а там вже кипіла робота: щось смажилось, булькало і смачно-смачно пахло. Мама дуже зраділа, що Іринка не забарилася з поверненням зі школи, адже ще так багато потрібно зробити, а донька якраз допоможе впоратися .
-         Іринко, - сказала мама, - я не встигла сходити до магазину й купити півлітри молока, четвертинку хліба та півтора кілограма яблук. Допоможи мені, будь ласка, сходи швиденько до магазину та купи продукти.
Іринка швидко взяла гаманець із грошима та кошик і прожогом вискочила на подвір'я. Дорогою вона думала про те, що мама загадала їй купити. Їй дивно було, як  можна купити півлітри молока, четвертинку хліба… адже вона знала, що є такі міри як, наприклад,  літр чи кілограм. Іринка думала про те, як правильно їй сказати в магазині, щоб ніхто з неї не сміявся. Вона йшла замислившись і не помітила, як дійшла до будинку, в  якому був розташований магазин.
Коли Іринка повернула за ріг будинку, то помітила дві доволі дивні постаті – то були цифри. Вони про щось дуже жваво сперечалися, що не помітили, як до них підходили перехожі, підійшла до них і Іринка.
-         Це моє яблуко, - говорила цифра 1.
-         Ні, це моє яблуко, мені його дали, - сказала сердито цифра 2.
Іринка, звичайно, не могла пройти мимо, вона хотіла помирити цифри, але не знала, як це зробити. Дівчина не знала, як можна розділити одне яблуко на двох. Та ось несподівано підійшла цифра 3, яка (як потім з'ясувалося) спостерігала за ними, але не хотіла втручатися, гадала, що вони самі вирішать цю проблему.
-         Я раджу вам сходити до цариці Математики, вона неодмінно вам допоможе, - сказала цифра 3.
Цифри 1 і 2 розуміли, що самостійно ради вони собі не дадуть, тому послухалися поради цифри 3 і відправилися до цариці.
Іринка продовжувала стояти, як закам'яніла. Вона, напевно, ще б стояла так не годину й не дві , якби до неї не підійшла її шкільна подружка Оленка, яка теж прийшла до магазину купити продукти і побачила її. Іринка розповіла їй про незвичайну пригоду, яку вона щойно побачила і почула. Дівчатка разом пішли до магазину. Там кожна із них наповнила кошик продуктами , за якими прийшла. Іринці дали півлітри молока, четвертинку хліба та півтора кілограма яблук. Тепер наша героїня зрозуміла, що нічого складного і незвичайного в цьому немає. Адже півлітра молока – це половина літра; четвертинка хліба – це четверта частина від цілої хлібини, а півтора кілограма яблук – кілограм яблук ще половина.
Тепер Іринка знала, якби хоч на годину раніше вона завітала до магазину, то неодмінно б допомогти цифрам, і  яблуко не стало б причиною сварки таких потрібних, таких важливих, таких незамінних нам цифр.

В некотором царстве
Луб’яна Н., учениця 5 класу
В некотором царстве,
В некотором государстве
Не высоко, не низко
Не далеко, не близко
Жила была царица правильная  Дробь.
И было у нее много подопечных дробей, которые постоянно между собой сорились.
И вот пошли дроби к царевне, чтобы  она их рассудила.
Те дроби, у которых числитель больше чем знаменатель, стали неправильными, а те дроби, у которых числительное меньше чем знаменатель, стали правильными.
И стали они жить  и добра наживать.

Вот и сказочке конец, а кто слушал – молодец!!!


Пригоди Катрусі
Дінжос І., учениця 5 класу
Жила-була дівчинка Катруся. Вона, як і більшість дітей, ще не ходила до школи. Але Катруся була дуже допитливою дівчинкою і постійно запитувала у своєї мами: чи гарно там, а там? Чи цікаво?
Одного разу, побачивши передачу для школярів, дівчинка підійшла до матусі і запитала:
-          Мамо, а що таке математика?
А мати відповіла, що зайнята, і що Катя дізнається про все у школі. Коли настав вечір, дівчинка лягла спати. Засинаючи, вона згадала про математику. Очі дівчинки заплющились, і сни віднесли її далеко від дому. Вона опинилась на великій зеленій галявині, залитій сонцем. Раптом вона почула голос, який сказав:
-                     Добрий день, Катрусю!
-                     Здрастуйте! Хто Ви така?
-                     Всі називають мене Математика. Я знаю, що тобі цікаво, чому мене так називають. Так ось, бачиш он неподалік той дуб, оті дві берізки, декілька кущів троянд,  цю зелену траву, і хмаринки в небі? Це все предмети, які нас оточують, які я легко можу перерахувати. Скажімо так, що Математика – це наука, за допомогою якої легко порахувати всі предмети. Ну як, цікаво?
-                     Так, так, дуже цікаво, - відповіла дівчинка, дивлячись на математику дуже здивовано і зацікавлено.
-                     А хочеш, я познайомлю тебе з моїми друзями ?
-                     Так, дуже хочу.
-                     Тоді пішли.
І вони пішли. По вузенькій стежці вони спустилися до веселої річки.
-          Познайомся, це Число, - сказала Математика, і вказала на того, хто сидів на камені.
-          Дуже приємно, - сказала Катруся. – А чому Вас так називають?
-          Мене звуть так, тому коли треба щось полічити, то, звичайно, звертаються до мене. Наприклад, річка тече, листя розпускається, сонце світить.
Але тут він когось побачив і замовк. Катруся і Математика обернулись, Математика дуже зраділа.
-          Добридень, друзі, - сказав той, хто підійшов. – Мене звуть Дріб, - сказав він, звертаючись до Катрусі. – Я позначаю число, що складається з однієї або кількох частин одиниці.
-          А це як? – запитала дівчинка.
-           Наприклад, візьмемо два яблука, які потрібно  розділити між трьома подружками, то кожне яблуко можна розрізати на три рівні частини, і матимемо всього шість третин. А це значить, що кожна подружка отримає дві третини яблука. Мене також ще називають звичайним дробом. У мене є брат – ми двійнята. Його звати неправильним дробом. Ми з братом надто часто сваримося: кожен із нас вважає, що він більший, важливіший.
І тут по личку Катрусі щось яскраве пробігло. Це були перші сонячні промені, які розбудили дівчинку. Так швидко за цікавим сном пробігла нічка, яка познайомила нашу героїню із незвичайною, поважною, але такою приємною  та потрібною Математикою
-          Я все зрозуміла! – сказала дівчинка, тільки-но розплющивши очі.

А ти зрозумів?

3 коментарі: